Cuti Sudah Hampir

Assalamualaikum...

Pagi yang cerah, cuaca yang cantik...

Pagi-pagi lagi aku dah dengar kicauan burung di belakang blok asrama. Harmoni. Dengan keadaan blok aku yang menghadap ke arah hutan dan tasik, suasana dingin terbentuk dengan nyamannya. Alhamdulillah, masih dikurniakan nikmat ini lagi!

Hari ini, kalau nak dilihat, akan berbondong-bonglah segenap warga IPG Kampus Ipoh pulang ke kampung halaman. Kalau semalam, ramai yang pulang, aku rasakan hari ini lagi ramai. Budak-budak kelas aku antaranya yang akan mengisi kekosongan yang ada pada hari ini. Masing-masing nak balik kampung. Siapa yang tak mahu balik kampung? Walaupun kampung dia di sebelah IPG aku saja! Haha...

Ada yang kata balik kampung, nak rehat sepuas-puasnya. Ada pula yang cakap balik kampung, nak kerja, cari duit. Yalah, memandangkan duit pun dah tak ada di tangan dan di dalam bank, terpaksalah kerja cuti-cuti ini. Pasal duit, kau kenalah tunggu semester depan ya. Aku tak boleh nak buat apa-apa. Aku bukan MENTERI KEWANGAN...

Satu lagi kerja nak kena selesaikan. Hantar fail kepada pensyarah. Semalam satu, hari ini dua pula. Ya Allah, UAK dah habis, fail pula jadi tumpuan. Bukannya apa-apa. Nanti kalau ada apa-apa masalah, boleh tambah markah...!!! Haha.

Alahai cuti. Nak cuti pun, kena buat kerja. Dah cuti pun, susah sebab tak ada duit. Badanlah badan. Jadi, kepada kawan-kawan yang balik, selamat pulang ke kampung. Ingatlah kepada orang yang tersayang...



Senarai pendek kerja:

1. Hantar fail BMM 3101 dan BMM 3117.
2. Hantar nota.
3. Sambung kemas.

Tiada ulasan: