Hadiah Sastera Kumpulan Utusan ExxonMobil 2012

Assalamualaikum.

"Guru bukan sekadar dengan buku dan pena penanda"

Jumaat malam. Malam penganugerahan Hadiah Sastera Kumpulan Utusan ExxonMobil 2012 telah diadakan dengan jayanya. Debaran penerima hadiah sastera ini akhirnya terjawab. Malam itu, alhamdulillah saya merupakan salah seorang penerima hadiah. 

Senarai Pemenang Kategori Cerpen Remaja. Saya di atas.

Saya antara sembilan orang penerima hadiah pada malam itu bagi kategori cerpen remaja. Dalam kategori ini, hampir kesemuanya ialah guru! Alhamdulillah!

Antologi Sejujur Manggis
(Kredit kepada FB Syuhada Salleh)

Antologi ini dijudulkan sebagai "Sejujur Manggis", cerpen Khalil Zaini yang sangat perlu dibaca oleh semua lapisan masyarakat. Kisahnya, kenalah baca sendiri! (hehehe). Antologi ini juga boleh didapati di Ujana Ilmu atau mana-mana toko buku yang berdekatan.

Abaikan senyuman itu!

Khabar sebagai pemenang hadiah utama, hanya diketahui pada malam itu semasa mendaftarkan kehadiran di meja urus setia. Dalam keadaan yang masih tidak percaya, terlintas dalam benak. Ah, biar betul! Tak fasal-fasal kena penapak dengan pengiring. Nak tahu siapa, sila klik di sini. Semasa melihat senarai pemenang, saya seperti tidak percaya kerana berada bersama dengan penulis yang sudah lama menempa nama. Ya Allah! Rezeki yang Kaulimpahkan, amat bermakna padaku. Alhamdulillah!

Sejurus tamat acara.
Bergambar dengan Kak Eja, tulang belakang Legasi Oakheart.
(kredit gambar FB Sayidah Mui'izzah)

Malam itu, tidak sempat untuk bergambar bersama-sama penulis yang lain. Agak terkilan, tetapi disebabkan tuntutan tugas, saya perlu bergegas ke Nilai pada malam itu juga. 

Naskhah-naskhah pemenang HSKU 2012.

Walau apa-apa pun, ucapan setinggi-tinggi tahniah kepada para pemenang. Semoga dengan kemenangan ini, dapat memacu lagi sastera tempatan ke mercu yang lebih tinggi. 


Barisan pemenang.
(kredit foto laman sesawang Utusan)


Nota: Meneruskan perjalanan sebelum mencapai noktah. Oh, bersisa sebulan lagi!






3 ulasan:

ila husna Norddin berkata...

Tahniah. ;)

Tetamu Istimewa berkata...

Tahniah! Satu permulaan yang hebat. Teruskan menghasilkan karya yang bermutu di masa hadapan.

Fakhai Md berkata...

Ila Husna;
Terima kasih.

Abang Helmi @ Tetamu Istimewa;
Terima kasih juga ucapannya.