Bosan Punya Angkara

Assalamualaikum...

Petang yang nyaman, setelah hujan turun dengan renyai.

Aku tengok, semua rakyat IPG Kampus Ipoh sudah berpusu-pusu pulang ke kampung halaman. Dengan menyeret bagasi, membimbit beg, menggendong beg, mengelek buku dan sebagainya. Tak cukup itu, ada yang menjunjung kotak. Macam-macam. Kalau nak tahu, itulah hakikat kalau dah sampai cuti semester. Bilik dan almari memang kena kosong. Duduk dalam, duduk luar, memang kena kosong. Bukan IPG aku saja, aku rasa semua macam yang aku lalui sekarang.

Asrama makin sunyi. Penghuni makin berkurangan. Alamat tidur nyenyak malam ni. Bilik habis dikemas. Tinggal nak punggah barang. Buku, jangan dicakap. Berkotak-kotak. Sakitlah aku nak angkat seorang.

Nak maghrib, bersiap-siap dulu...



Senarai pendek kerja:


1. Siapkan nota powerpoint, nak hantar esok.
2. Buletin Rimbun.
3. Fail BMM 3117 dan BMM 3101.
4. Jumpa pensyarah.
5. Siapkan karya.

Tiada ulasan: